ویژگی های مشاور املاک حرفه ای
پیش از این که در مورد ویژگی های مشاور املاک حرفه ای صحبت کنیم، باید نکته ای را مطرح نماییم که شاید چندان
به آن توجه نمی شود. اما به عنوان یکی از واجبات مشاور املاک حرفه ای شناخته می شود.
آراستگی و نحوه لباس پوشیدن مناسب و معطر بودن، در تمامی مراحل شغل مشاورین املاک به روز
ذهنیت مشتری و حتی مالکین طرف قرارداد بسیار تاثیر گذار می باشد.
مشاور املاک یک حرفه محسوب می شود و تمامی افرادی که در این مسیر قدم گذاشته اند،
باید رفتار حرفه ای از خود نشان دهند.
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران )
دانش مشاور املاک قدرت است!
به روز بودن بر اساس آخرین اطلاعات موجود در بازار مسکن و داشتن اطلاعات و دانش در مورد
تمامی محله های حوزه کاری که در اختیار دارید، یک امر ضروری و بسیار واجب به شمار می آید.
این کار در جذب مشتری بیش تر و در نهایت درآمد زایی بالا تر به شما کمک خواهد کرد. برای موفقیت هر مجموعه ای نیاز به
سرمایه گذاری در زمان، انرژی و هزینه می باشد و مشاورین املاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه
شما نیز باید با سرمایه گذاری در این موارد دانش خود را به روز کنید تا از سایر رقبایی که در این بازار دارید، عقب نمانید.
شبکه ارتباطات خود را بسازید و آن را تقویت کنید!
از دیگر ویژگی های مشاور املاک حرفه ای باید به داشتن شبکه گسترده ای از افراد در حوزه مسکن اشاره کنیم.
یک مشاور املاک حرفه ای باید علاوه بر داشتن لیستی از این افراد، شبکه ای از خریداران و فروشندگان
بالقوه را نیز در لیست خود داشته باشد.
فهم خوبی از ابزار مسکن ناحیه خود داشته باشید.
یک مشاور املاک حرفه ای باید از تغییرات خاص، ویژه و ناگهانی ای که در بازار مسکن رخ می دهد، اطلاعات کافی داشته باشد.
شما باید زود تر از هر فرد دیگری استراتژی قیمت گذاری و تغییرات املاک را با توجه به شرایط جامعه ببینید و آن را تحلیل و پیش بینی کنید.
یکی از دلایل موفق شدن مشاورین بزرگ املاک، شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در خوزه مسکن می باشد
که آن ها را از سایر رقبا متمایز کرده است.
در واقع این به عنوان یک ویژگی محسوب می شود. از این رو لازم است شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای،
فهم درست و خوبی از بازار مسکن منطقه و محله خود داشته باشید.
به جزییات توجه کنید.
توجه زیاد به جزییات برای یک مشاور املاک حرفه ای، امری ضروری محسوب می شود.
یک مشاور املاک کامل، با توجه به نیاز های منحصر به فرد مشتریان خود به آن ها مشورت می دهد.
در این صورت مشتریان راضی بوده و می توانند زنجیره ای از مشتریان را برای شما به ارمغان بی آورند.
لازمه این کار ارتباط خوب و موثر با مشتریان می باشد تا نیاز هر مشتری را به دقت متوجه شوید.
هر چه در این موضوع دقیق تر عمل کنید و بتوانید این ویژگی را در خود تقویت نمایید، مشتریان
رضایت بیش تری از شما داشته و معاملات بیش تر را در طول ماه انجام خواهید داد.
مشارکت و تعامل بیش تری با مشتری داشته باشید.
یک مشاور املاک حرفه ای تنها به خرید فروش املاک مشغول نیست. این مسئله بسیار اهمیت دارد که
شما شخصیت واقعی خود را نشان دهید و با اشتیاق تمام با مشتریان خود مشارکت داشته باشید.
واکنش مردم، زمانی که با شخصیت و صداقت برخورد با آن ها مواجه شوید و در کار خود اعتماد به نفس داشته باشید،
بسیار بهتر خواهد بود و به راهنمایی گرفتن و کمک خواستن از شما، علاقه بیش تری نشان خواهند داد.
به معماری و حوزه مسکن علاقه داشته باشید.
علاقه داشتن به معماری ساختمان و زیر شاخه های آن، یک مزیت محسوب می شود که می تواند باعث متمایز کردن
شما از سایر مشاورین املاک شود. داشتن علاقه و دانش در این حوزه، در مکالمات شما با مشتریان به وضوح حس خواهد شد.
داشتن این ویژگی می تواند شما را در نظر مشتری تبدیل به یک مشاور املاک حرفه ای کند. همین طور اگر علاقه و اشتیاق خود
را به مسائل ساختمان و معماری نشان دهید، مشتریان قطع به یقین اعتماد بیش تری به شما خواهند کرد.
شروع کننده بحث شما نیستید.
بد ترین کار در مشاوره این است که بدون اطلاع داشتن داشتن از احساسات و تفکرات مشتری، شروع به صحبت و ارائه راهکار کنید.
در واقع از ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای، خوب گوش کردن می باشد. شما باید ابتدا اجازه دهید تا مشتری
به طور کامل خواسته و نیاز های خود را مطرح کند. باید بگذارید مشتریان حتی از مشکلات بازار املاک، گله و شکایت کنند.
اما نباید تحت هیچ شرایط صحبت آن ها را قطع کنید.
هر صحبتی را با صبر و حوصله بشنوید.
یک مشاور املاک حرفه ای، آمادگی شنیدن هر مشکلی را دارد. او خودش را در نقش یک مشاور برای حل مشکل مسکن مشتری می بیند.
همه مراجعه کنندگان یک شانس برای شما هستند!
یک مشاور املاک حرفه ای آمادگی پذیرش هر فردی را با هر رنگ پوست و نژادی دارد. هر مراجعه کننده ای
می تواند یک مشتری تمام عیار به حساب آید.
شما باید بر روی این ویژگی خود کار کنید و بدون در نظر گرفتن ظاهر و یا حتی پوشش مشتری، او را به شیوه درستی راهنمایی کنید.
راهکار های مختلف برای مشاوره دادن داشته باشد!
داشتن یک لیست از املاک مختلف با قیمت های متفاوت، می تواند یک راهکار مناسب برای این ویژگی محسوب شود.
شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای باید سبدی پر از ملک های مختلف با رنج قیمتی مشخص در محله تحت اختیار خود داشته باشید
تا بتوانید در زمان پسند نکردن مشتری، گزینه های دیگری را معرفی کنید.
درد مشتری را تشخیص دهید پیش از این که به او راه درمان را معرفی کنید!
بهتر است با خوب گوش دادن صحبت ها، خواسته ها و نیاز های مشتری، ابتدا موانع مسیر خرید ملک را برای او مشخص نمایید.
به طور مثال خیلی از مشتریان نمی دانند که بودجه آن ها هیچ گونه تناسبی با خواسته شان ندارد و به جای این که ابتدای امر
این مسئله را به آن ها گوشزد کنید، سعی کنید مورد ها و فایل های مختلفی را با همان مبلغ بودجه نشان دهید
تا همان ابتدای کار با مشکل خود آشنا شود.
به خواسته روشن و معقول مشتری خود برسید
پس از کشمکش های اولیه و ایجاد فضای اطمینان در ذهن مشتری، یکی از مهم ترین ویژگی های تبدیل شدن به یک
مشاور املاک حرفه ای، بیان خواسته منطقی مشتری می باشد. در این صورت می توانید
با مشتری به یک جمع بندی اولیه برسید.
به مشتری نشان دهید که امین او هستید!
با این فرض که شما دیگر در دل مشتری خود نفوذ کرده اید، باعث آسان شدن انجام یک معامله موفق خواهد شد.
اما اگر در مدام چاپلوسی کنید و بخواهید با دروغ و تملق دل مشتری را به دست آورید، بدون تردید با شکست مواجه خواهید شد.
دایره اطلاعات عمومی خود را گسترش دهید!
این مسئله می تواند چند معنی با خود به همراه داشته باشد، اول این که یک پکیج کامل از ملک های مرتبط با خواسته های مشتری در
ذهن داشته باشید و دوم به دلیل گذراندن وقت زیاد با مشتری، بهتر است بر روی دایره اطلاعات عمومی و همین طور فن بیان خود کار کنید.
این کار علاوه بر این که یک نوع ویژگی محسوب می شود، می تواند
به شما در مسیر تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای نیز کمک کند.
منفی بافی نکنید و یک جو مثبت به وجود آورید!
در مراحل مختلف انجام معامله ذهنیت های منفی بسیاری زیادی شما را احاطه خواهند کرد. مشاور املاک حرفه ای کسی است
که این ذهنیت ها را شناسایی کرده و از خود دور می کند و در عوض تمام وقت و انرژی خود را بر روی
به سرانجام رساندن یک معامله پر سود متمرکز می کند.
به مشتری قدرت تصمیم گیری بدهید.
حال وقت آن رسیده است که کم تر صحبت کنید و مشتری را به حال خود بگذارید تا اندکی بر فرآیند بازدید های
ملک تمرکز کند و بتواند به یک تصمیم قاطع برای شروع فرآیند معامله بی افتد.
در این مرحله پر چانگی مشاور املاک می تواند اثرات مخربی را بر روی انجام معامله بگذارد.
آمادگی جلسه نشست را داشته باشید.
حال که تا به این جای کار، نود درصد از مسیر را رفته اید، وقت آن رسیده است تا با ایجاد یک جو سالم و مبتنی بر اعتماد،
ذهنیت مالک و مشتری را در یک جهت قرار دهید و از یک معامله خود کمال لذت را ببرید.
بهتر است فضای اتاق جلسه را از نظر تمیزی و طراحی عالی بررسی کنید. در برخی از مواقع کوچک ترین
مسائل می تواند تاثیرات چشم گیری در مالک و مشتری بگذارد.
سخن پایانی
در تمامی مراحل گفته شده، لازم است بدانید که به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای، نباید صرفا به دنبال حق کمیسیون
و همین طور ایجاد یک معامله پر بازده باشید. چرا که مشاورین املاک حرفه ای و بزرگ، یک نگرش بلند مدت به مشتریان خود دارند.
این نکته را به خاطر بسپارید که گران بها ترین سرمایه یک مشاور املاک حرفه ای نگرش بلند مدت او
و اعتمادی است که در ذهن مالکین و مشتریان خود ایجاد می کند.
مفالات مرتبط با مشاور املاک
رهنما
در می گوید:
با سلام
ممنون بابت مطلب خوبتون …