نحوه برخورد مشاور املاک با مشتری
روش های برخورد مشاور املاک با مشتری به مجموعه رفتار های مناسب گفته می شود
که هم در کلام و هم در ویژگی های حرکتی و زبان بدن فرد نهفته می باشد. در صورتی که به عنوان یک مشاور املاک،
برخورد صحیح و شایسته ای را با مشتری خود داشته باشید، نمادی ازا خلاق و اعتبار شما خواهد بود.
برای این که بتوانید ارتباط موثری را با مشتریان خود برقرار کنید، لازم است مهارت های ارتباطی را بدانید.
نحوه برخورد شما در واقع تعیین کننده این است که چقدر در کار خود مهارت دارید و تا چه مقدار حرفه ای عمل می کنید.
اگر مشتریان با شما ارتباط مثبت داشته باشند، احساس راحتی می کنند و این یعنی معامله ای رضایت بخش را پیش رو خواهید داشت.
خوب صحبت کردن و خوب گوش دادن، از مهارت هایی محسوب می شوند که باید به عنوان یک مشاور املاک آن ها را کسب نمایید.
در این مطلب تصمیم داریم نکاتی را در مورد برخورد مشاور املاک با مشتری برای شما شرح دهیم.
یک برخورد صمیمانه می تواند یک مشتری را به چنیدن مشتری وابسته دیگر تبدیل کند.
این یعنی فروش و سود بیش تر برای مشاوران املاک!
برخورد مشاور املاک با مشتری به صورتی مطلوب و مناسب کمک می کند هر ملکی را که برای فروش در نظر گرفته اند
بسیار بهتر به مشتری معرفی نمایند. در صورتی که یک مشاور املاک هستید، باید به آداب و رفتار صحیح با مشتری مسلط باشید.
همانند یک فروشنده که بک محصول فوق العاده برای فروش دارد. اما اگر مشتری از خدمات او
راضی نباشد به او اعتماد نمی کند و خرید نخواهد کرد!
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران )
فوت و فن ها و نکات مهم در برخورد مشاور املاک با مشتری
اراده دادن خدمات عالی به مشتری یکی از اصول نحوه برخورد مشاور املاک با مشتری می باشد.
هنگامی که خدمات را به صورت کامل و جامع به مشتری ارائه می دهید،
یعنی از بهترین روش ها مانند ارزش گذاری به وقت مشتری، نگرش مثبت و ارائه کامل اطلاعات به او استفاده می کنید.
برای موفقیت در برخورد مشاور املاک با مشتری لازم است یک قدم جلو تر از آن ها باشید. یعنی انتظارات آن ها را فراهم کنید
و در رتبه اول به آن ها مشاوره بدهید. از روش های مختلف می توانید برای ایجاد یک تجربه لذت بخش برای مشتری استفاده نمایید.
در پایان شاهد خواهید بود که مشتریان از تلاش های شما تشکر می کنند و از فعالیت های مشاور املاک حمایت خواهند کرد.
این حمایت به نفع شما خواهد بود. چرا که یک مشتری راضی می تواند تنظیم و تشریح دیگر را برای شما فراهم کند.
املاک و مستغلات را به درستی دسته بندی کنید.
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد برخورد صحیح با مشتری بدانید، دسته بندی درست و معتبر املاک و مستغلات می باشد.
در صورتی که در حوزه خرید و فروش املاک فعالیت دارید، باید چند گروه از املاک را دسته بندی کنید.
هنگامی که مشتری برای خرید ملک به شما مراجعه می کند، هر دسته را مطابق با بودجه مالی او معرفی خواهید کرد.
اگر این کار را انجام دهید، نشان دهنده این است که شما یک متخصص و حرفه ای هستید.
در گام بعدی لازم است احساس خوشایندی را در مشتری به وجود بیاورید. دسته بندی املاک به این امر بسیار کمک می کند.
اصول نحوه برخورد با مشتری املاک به شما می گوید دانش خود را در حوزه کاری خود افزایش دهید
و زمانی که می خواهید مشتری را راهنمایی نمایید، درباره جزییات و ویژگی های ملک صحبت کنید.
فراموش نکنید که به مشتری توضیح دهید، خرید یک ملک به خصوص چگونه می تواند برای او سود آوری کند.
سعی کنید در درجه اول از خوبی ها و جوانب مثبت ملک صحبت کنید و عیب و نقص ها را به آخر کار واگذار کنید.
نگرش مثبت داشته باشید.
نگرش مثبت در بک معامله، دقیقا همه چیز می باشد. اگر دیدگاه شما به عنوان مشاور املاک، مثبت باشد،
یعنی می توانید خدمات عالی به مشتری ارائه دهید. این یعنی نحوه برخورد با مشتری املاک را به خوبی می دانید.
داشتن نگرش مثبت می تواند تجربیات منفی مشتری را به یک تجربه مثبت و لذت بخش تبدیل کند.
در صورتی که مشتری بد بین و یا سخت پسندی دارید، وظیفه شما است که احساس او را تغییر دهید.
برخورد مشاور املاک با مشتری باید به قدری صمیمانه و دوستانه باشد که مشتری از لحن شما درک کند
که می تواند اعتماد و اطمینان را به شما داشته باشد و با بر همین اساس برای خرید و اجاره ملک اقدام کند.
فراموش نکنید که سیگنال های مغزی از نظر مثبت بودن و یا منفی بودن بین مشاور املاک و مشتری منتقل می شوند.
اگر چه در برخورد اول مشاور املاک با مشتری، زمان برد وجود ندارد اما حالت چهره نمایانگر بسیاری از مسائل می باشد.
حتی اگر مشتری عصبانی شد، شما به عنوان یک مشاور املاک او را به آرامش دعوت کنید.
برای مسائل، راه حل خلاقانه پیدا کنید
بیش تر مشتریانی که قصد خرید و یا اجاره ملک را دارند، با مشکل مواجه خواهند شد. چرا که از سوی مشاورین املاک،
خدمات نامطلوبی را دریافت می کنند این مسئله برای خرید و فروش املاک در تمامی مناطق کشور وجود دارد.
در صورتی که جزو مشاور املاک حرفه ای هستید، باید در حل مشکلات مشتریان، از راه حل های خلاقانه ای استفاده کنید.
در این مسیر پیشرفت کنید و آن را به بخشی از فعالیت های اصلی خود تبدیل نمایید.
همیشه برای مشکلات، یک راه حل وجود دارد وقتی این کار ها را دنبال کنید،
یعنی در مسیر صحیح برخورد مشاور املاک با مشتری قدم برداشته اید.
از این که مشتریان در مسیر معامله ملک با مشکل مواجه شوند، هراس نداشته باشید.
هنگامی که راه حال خلاقانه به مشتری ارائه می دهید، اعتبار و جایگاه خود را نزد او بالا برده اید این چیزی فراتر از
نیاز های یک معامله امن می باشد. با این کار، شما مشتریانی پیدا خواهید کرد که به شما
و دفتر مشاور املاک شما متعهد هستند و اطمینان دارند.
برای وقت مشتری، ارزش قائل شوید.
یکی از اصول برخورد مشاور املاک با مشتری این است که شما پاسخ هر سوال مشتری را با ادب و کاملا رسمی بدهید.
بیش تر از نیمی از مشتریان ترجیح می دهند که در کوتاه ترین زمان، پاسخ سوال های خود را پیدا کنند.
ارزش گذاری در وقت، مهم ترین چیزی است که در تجربه مشاوره آنلاین از نظر مشتریان ثبت شده است.
در صورتی که خدمات مشاوره را از طریق وب سایت و یا شبکه های اجتماعی املاک ارائه می دهید،
باید بتوانید در کوتاه ترین زمان سوالات مشتریان را پاسخ دهید.
اصول مهم در برخورد یک مشاور املاک با مشتری به شما می گوید اگر سوالات مشتریان، پیچیده تر و طولانی هستند
و به زمان نیاز دارند، به آن ها مستقیما بگویید که برای پاسخگویی به زمان بیش تری نیاز دارید.
برای مشتریان توضیح دهید که سرعت زیاد در پاسخگویی منجر به نتایج نامطلوب خواهد شد.
آن ها را متقاعد کنید که چند ساعتی را صبر کنند تا بهترین پاسخ را به آن ها ارائه دهید.
به هر آن چیزی که می گویید، متعهد و پایبند باشید.
یکی دیگر از نکات و اصول برخورد با مشتری، این است که اگر قول می دهید، به آن پایبند باشید.
شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای فعالیت می کنید، بنابراین اگر صحبتی را به مشتری ارائه کرده اید
و یا قولی داده اید، باید به آن متعهد باشید.
نباید اجاره دهید که مشتریان وفادار، شما را ترک کنند. در صورتی که قول می دهید در یک بازه زمانی ملک مناسبی
را بر اساس خواسته ها و نیاز های مشتری پیدا کنید، همین کار را انجام دهید. در غیر این صورت اعتبار شما
زیر سوال رفته و مشتری خود را از دست می دهید.
یک مشاور املاک مفید و موثر باشید.
هنگامی برخورد شما با مشتری موثر و اثر بخش خواهد بود که مشاوره های شما نیز مفید باشند.
تمام این کار ها را کرده اید تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب نمایید. به همین دلیل سعی کنید مشاوره هایی که می دهید
برای مشتریان کاربردی و مفید واقع شوند.
در میان مکالمه با مشتری متوجه می شوید که نیاز های او بیش از نیاز به خرید بک ملک می باشد،
سعی کنید پیچ و خم های مسیر را برای مشتری به خوبی توضیح دهید و اگر اطلاعاتی
را در مورد جزییات یک ملک نمی داند، به او گوشزد کنید.
یک اصل روابط اجتماعی می گوید اگر کار مثبتی برای مشری انجام بدهید، آن ها در مقابل این مزیتی که به آن ها داده اید،
سعی می کنند از شما خرید کنند یا ارتباط خود را با شما حفظ نمایند.
شنونده فعال باشید.
از دیگر نکات مهم در مورد برخورد با مشتریان این است که به عنوان یک شنونده فعال خود را نشان دهید.
یعنی به طور کامل به صحبت های مشتری گوش دهید، با آن ها وقت بگذرانید، مشکلات آن ها را یادداشت کنید
و سپس برای آن ها راه حل ارائه دهید.
مهارت گوش دادن یک مهارت مورد نیاز برای تمامی مشاورین املاکی می باشد که به صورت حرفه ای فعالیت دارند.
هم مهارت گوش دادن و هم زبان بدن در راستای یکدیگر می توانند اعتماد مشتری را جلب کنند.
در صورتی که این کار های را انجام دهید یعنی شما یک شخصیت منحصر به فرد هستید، از احساس فعلی خود آگاهی دارید،
در نتیجه می توانید پاسخ مناسب را در هر شرایطی بدهید.
سخن پایانی
برخورد مشاور املاک با مشتری شامل اصول و قواعد مختلفی می شود که شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای وظیفه دارید
به خوبی به آن ها عمل کنید. رعایت این اصول می تواند در دراز مدت مشتری بیش تری را برای شما به ارمغان بیاورد
و در نتیجه درآمد شما را افزایش دهد.
داشتن نگرش مثبت، زبان بدن مفید، ارائه اطلاعات مناسب به مشتری و پاسخ دادن به سوالات او و…
هر کدام به تنهایی می توانند به شما در جلب مشتری بیش تر و متعاقبا افزایش درآمد کمک شایانی کنند.
مقالات مرتبط با موضوع مشاور املاک