مشاور املاک موفق
برای این که بتوانید خرید ملک و یا سرمایه گذاری موفقی داشته باشید، باید با ویژگی های مشاور املاک موفق آشنا شوید.
در ادامه 16 ویژگی مشاور املاک موفق را برای شما شرح خواهیم داد.
یکی از نکات مهمی که باید پیش از آشنا شدن با مشخصات مشاور املاک موفق بدانید،
آراستگی ظاهر و نحوه لباس پوشیدن می باشد.
یک مشاور املاک خوب باید بوی خوشی بدهد.
چرا که تمامی این ها می تواند بر ذهنیت مشتری و حتی مالکین طرف قرارداد تاثیر بگذارد.
به طور کلی مشاور املاک یک حرفه به شمار می آید.
از این رو تمامی افرادی که در این مسیر قدم برداشته اند، باید رفتار حرفه ای از خود به نمایش بگذارند.
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های و املاک منطقه ۲۲ تهران )
16 ویژگی مشاور املاک موفق
همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در این مطلب تصمیم داریم شما را با 16 ویژگی مشاور املاک موفق آشنا کنیم.
در ادامه به صورت کامل این 16 مورد را برای شما شرح خواهیم داد:
دانش مشاور املاک، قدرت محسوب می شود!
یک مشاور املاک موفق باید اطلاعاتی به روز در مورد بازار مسکن و تمامی محله های حوزه کاری خود داشته باشد.
این مسئله می تواند نقشی موثر و بسیار چشم گیری در جذب مشتری داشته باشد.
به منظور موفقیت هر مجموعه ای نیاز به سرمایه گذاری در زمان، انرژی و هزینه دارد.
از این رو مشاورین املاک از این قاعده مستثی نبوده و باید مشاور املاک موظف است تا دانش خود را به روز نگه دارد.
ساخت شبکه ارتباطات و تقویت آن
یک مشاور املاک موفق، باید شبکه گسترده ای از افرادی در حوزه مسکن هستند را بشناسد.
همین طور علاوه بر آشنایی با این افراد، باید شبکه ای از خریداران و فروشندگان بالقوه را در لیست خود داشته باشد.
فهم مناسبی از بازار مسکن ناحیه خود داشته باشد.
یک مشاور املاک موفق باید از تمامی تغییرات خاص، ویژه و حتی ناگهانی که در بازار مسکن رخ می دهد، آگاهی کامل داشته باشد.
او باید زود تر از هر کسی استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت املاک را با توجه به شرایط جامعه، تحلیل و پیش بینی کند.
یکی از دلایلی که مشاورین بزرگ املاک باعث شده تا امروزه جایگاه ویژه ای را به دست آورند،
شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در حوزه مسکن می باشد.
به همین خاطر این دسته از مشاورین املاک از سایر رقبا متمایز شده اند.
توجه کامل به جزییات
توجه زیاد و بیش از اندازه به جزییات یکی از موارد ضروری برای مشاور املاک می باشد.
یک مشاور املاک کامل، باید نیاز های منحصر به فرد مشتری خود را شناسایی کند
و با توجه به آن ها، مشورت های لازم را داده و رضایت مشتریان خود را به دست آورد.
لازمه این کار ارتباط خوب و موثر با مشتریان می باشد.
چرا که باید نیاز های هر مشتری به صورت مفصل و با دقت کامل بررسی شود.
هر چه مشاور املاک موفق در این امر دقیق تر عمل کند،
می تواند باعث جلب رضایت مشتریان شده و معاملات بیش تری را انجام دهد.
مشارکت و تعامل بیش تر با مشتری
یک مشاور املاک خوب صرفا انرژی و وقت خود را بر روی خرید و فروش املاک نمی گذارد.
این که مشاور املاک بتواند شخصیت واقعی خود را نشان دهد
و با اشتیاق تمام با مشتریان خود تعامل و مشارکت داشته باشد، می تواند به او در انجام این حرفه کمک کند.
هنگامی که مشاور املاک با شخصیت و صداقت با مشتریان خود برخورد می کند،
اعتماد له نفس خود را نشان داده و مشتری قطعا تمایل بیش تری به راهنمایی گرفتن و کمک خواستن نشان خواهد داد.
علاقه به معماری و حوزه مسکن
علاقه داشتن به معماری ساختمان و زیر شاخه های آن، مزیتی محسوب می شود که شاید هر مشاور املاکی آن را دارا نباشد.
داشتن دانش و علاقه در این حوزه، در مکالمات با مشتری، به وضوح حس خواهد شد
و مشتری پس از دریافت اطلاعات مشاور املاک در مورد معماری و حوزه مسکن، قطعا اعتماد بیش تری خواهد کرد.
شنونده خوبی است.
یک مشاور املاک موفق، پیش از این که شروع به صحبت کند، به مشتری اجازه می دهد
تا به خوبی و به طور کامل، نیاز ها و اولویت های خود را مطرح کند.
در واقع یک مشاور املاک خوب باید در وهله اول شنونده خوبی باشد
و باید به مشتری این فرصت را بدهد تا گله و شکایت های خود را در مورد بازار مسکن بکند!
تمامی مراجعه کنندگان یک شانس هستند.
یک مشاور املاک حرفه ای، با روی باز و گشاده هر فردی با هر رنگ پوست و نژادی را می پذیرد.
چرا که هر مراجعه کننده به صورت بالقوه یک مشتری تمام عیار محسوب می شود.
ارائه راه حل های گوناگون و متفاوت
مشاور املاک موفق باید پکیجی کامل از انواع راهکار ها و املاک مختلف در رنج قیمت مشتری ارائه کند.
در واقع یک مشاور املاک خوب، تنها بک ملک را به مشتری معرفی نمی کند و در آستین خود چندین گزینه متفاوت اما در یک رنج قیمتی دارد!
درد مشتری را تشخیص می دهد پیش از این که درمان را به او پیشنهاد دهد.
مشاور املاک خود باید به درستی اطلاعات کاملی در مورد املاک مختلف و همین طور قیمت صعودی ملک داشته باشد.
لازم است یک مشاور املاک موفق، در همان ابتدا، باید بودجه مشتری را بررسی کند.
چرا که برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی کامل از قیمت ملک،
در زمان تعیین بودجه بر اساس نیاز ها و خواسته هایی که دارند، دچار مشکل می شوند.
به خواسته روشن و معقول مشتری رسیدگی می کند.
پس از کشمکش های اولیه و ایجاد کردن فضای اطمینان در ذهن مشتری، یکی از مهم ترین معیار های یک مشاور املاک موفق،
بیان مجدد خواسته های منطقی مشتری می باشد تا به طور کلی به توافقات اولیه برسند.
امین بودن برای مشتری
حال که مشاور املاک توانسته است با نیاز ها و خواسته های مشتری آشنا شود، وقت آن رسیده است تا بتواند اعتماد او را جلب کند.
لازم است مشاور املاک موفق، مسیر مشتری را برای رسیدن به یک معامله موفق هموار تر کند و در این میان از چاپلوسی به شدت بپرهیزد.
گسترده سازی اطلاعات عمومی
این مورد چندین دلیل را در بر می گیرد. اول این که مشاور املاک خوب بتواند ملک های مرتبط با خواسته های مشتری را معرفی کند.
دوم این که به دلیل گذراندن وقت زیاد با مشتری، باید اطلاعات عمومی قوی و فن بیان خوبی داشته باشد.
منفی بافی را کنار بگذارد!
به طور کلی در زمان معامله، ذهنیت های منفی بسیاری ممکن است ذهن مشاور املاک و یا مشتری را پر کند.
مشاور املاک موفق به شخصی گفته می شود که این ذهنیت های منفی را شناخته و انرژی مثبت را حاکم نماید.
به مشتری قدرت تصمیم گیری بدهد.
حال وقت آن رسیده است که مشاور املاک کم تر صحبت کند و مشتری را به حال خود بگذارد تا بتواند پس از مشاهده
و بازدید از واحد های مسکونی و تجاری مختلف، یک تصمیم قطعی و مناسب برای خرید، رهن و یا اجاره بگیرد.
در این مرحله صحبت های بیهوده مشاور املاک می تواند تاثیر مخربی بر روی انجام معامله بگذارد.
آمادگی جلسه نشست
از دیگر ویژگی های یک مشاور املاک موفق، این است که زمان مناسب برای جلسه و عقد قرارداد را شناسایی کند.
او باید یک جو سالم و مبتنی بر اعتماد ذهنیت مالک و مشتری را در جهت عقد یک قرارداد خود و لذت بخش فراهم کند.
رعایت مواردی مانند فضای اتاق جلسه، تمیزی محیط، طراحی عالی و… می تواند تاثیر چشم گیری بر روی مشتری و فروشنده بگذارد.
معرفی و بررسی پروژه ها و محله های منطقه ۲۲ تهران