3 دلیل مهم عدم موفقیت مشاور املاک
بسیاری از مشاورین املاک مبتدی و یا حتی با سابقه، ممکن است به دنبال دلیل عدم موفقت مشاور املاک در فروش املاک و اراضی باشند.
بدون تردید در زمان فعالیت این افراد، بدون در نظر گرفتن میزان سابقه کاری فرد، این پرسش مطرح می شود
که چرا من نتوانستم ملکی که آگهی کرده بودم را به فروش برسانم. به چه دلیل خریدار از خرید خود منصرف شده است؟
در این مطلب تصمیم داریم 3 دلیل عدم موفقیت مشاور املاک را برای شما شرح دهیم.
بدون تردید جزو مواردی هستند که شاید تا به حال به آن ها توجه نکرده اید!
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران )
علل مهم عدم موفقیت مشاور املاک
یکی از مهم ترین نکاتی که باعث عدم موفقیت مشاور املاک حرفه ای می شود، این است که ماموریت
او به عنوان یک مشاور املاک فقط فروش و یا اجاره یک ملک نیست.
مشاوران حرفه ای املاک این نکته را اصول کار خود قرار داده اند که هدف و ماموریت آن ها کمک
و یاری برای به دست آوردن یک محیط عالی برای زندگی کردن می باشد.
یک مشاور املاک حرفه ای مشتری خود را از تمامی جنبه های احساسی،
منطقی و حتی اقتصادی معامله با خبر می کند تا مشتری مشتاق و راغب به ملک مورد نظر شود.
در واقع شما به عنوان یک مشاور املاک باید راه حل گرا باشید.
نکاتی در مورد عدم نتیجه گیری مشاور املاک
به طور کلی امروزه صنف مشاورین املاک جزو پر درآمد ترین مشاغل محسوب می شوند.
اما نتیجه گیری و پیشرفت و هم چنین موفقیت در این شغل مستلزم رعایت اصول حرفه ای کار می باشد.
این شغل پر از ریزه کاری، فنون و ترفند می باشد که با عدم رعایت هر کدام، نتیجه حاصل شده می تواند متفاوت باشد.
بدون تردید عدم موفقیت مشاور املاک و عدم نتیجه گیری او از فروش املاک، اشکال فنی داشته و مراحل کار به درستی انجام نشده است.
بسیاری از مشاورین املاک به منظور عدم نتیجه گیری و فروش مطلوب، بازار را مسبب تمامی مشکلات می دانند.
این در حالی است که مسکن در ایران علاوه بر این که یک کالای مصرفی محسوب می شود، جنبه سرمایه گذاری نیز دارد.
پس مطمئنا هیچ گاه بازار به قدری کساد نمی شود که یک مشاور املاک در انجام چند قرارداد در ماه عاجز شود!
توصیه می کنیم در صورت عدم نتیجه گیری و موفقیت در این کسب و کار و حرفه، حتما روش کاری و استراتژی فروش خود را تغییر دهید
تا بتوانید به درآمد مطلوب و مورد نظر خود دست پیدا کنید.
درک نادرست از نیاز های خریداران
اولین دلیل عدم موفقیت مشاور املاک، درک نادرست از نیاز های خریداران و مشتریان می باشد.
در واقع یکی از عواملی که باعث می شود جواب منفی از خریداران بشنوید، درک نادرست از نیاز های آن ها است.
یکی از بزرگ ترین اشتباهات مشاوران املاک این است که بدون شناسایی نیاز های مشتری،
شروع به معرفی فایل ها و مورد های مختلف می کنند.
اگر خودتان به جای مشتری بودید، آیا با این نحوه مذاکره برای خرید ترغیب می شدید؟
پس بهتر است به مشتری هم حق دهید که از خرید خود منصرف شود!
هر مشتری برای متقاعد شدن به منظور خرید ملک، نیاز دارد تا مورد و فایل معرفی شده،
با خواسته ها اولویت هایش سازگاری داشته باشد.
اشتباه بزرگی است که بدون اطلاع از نیاز های مشتری، شروع به توضیحات در مورد ملک مورد کنید.
قطعا پس از توضیحات انتظار دارید که مشتری ملک پیشنهادی شما را خریداری کند.
یک مشاور املاک حرفه ای ابتدا اجازه می دهد تا مشتری به خوبی خواسته و نیاز های خود مطرح کند،
هم چنین باید اطلاعات لازم و کافی در مورد را در مورد خریدار با سوالات مختلف به دست آورد.
سپس یک استراتژی فروش برای آن پیاده سازی کند.
با انجام این کار می توانید یک قدم به فروش ملک نزدیک شوید و همین طور به نهایی فروش ملک کمک کنید.
سوال های صحیح برای کسب اطلاعات بیش تر
برای این که بتوانید دلیل عدم موفقیت مشاور املاک را بررسی کنید، سوال هایی را در این بخش
از مطلب مطرح نموده ایم که با پرسش آن ها می توانید از اولین دلیل گفته شده جلوگیری کنید:
مبلغ سرمایه گذای
مساحت محیطی که می خواهید در آن زندگی کنید.
اهداف مالی شما پس از خرید
وضعیت درآمدی و میزان رضایت خریداران از درآمدشان
عدم تاثیر گذار در خریداران ملک
دوم عامل اصلی عدم موفقیت مشاور املاک، عدم تاثیر گذاری در خریدار می باشد.
یک مشاور املاک حرفه ای باید علاوه بر دریافت اطلاعات از مشتریان، خود نیز خریدار را به خرید ملک ترغیب کند.
خیلی مشاوران و بازاریابان املاک صرفا اطلاع رسانی می کنند. این مدل جذب مشتری نه تنها به فروش ملک و موفق شدن
شما کمک نمی کند، بلکه هیچ احساسی را در مخاطب ایجاد نخواهد کرد. در واقع ترغیب کردن با اطلاع رسانی تفاوت های بسیاری دارد.
ارائه اطلاعات باید به گونه ای باشد که گزیده ای از اطلاعات کلی با تکنیک ها و روش های خاص طرح شده
و باید در مخاطب انگیزه و نیاز ایجاد کند.
ترغیب باید در مخاطب علاقه به منظور کسب اطلاعات بیش تر ایجاد کند. این وظیفه یک مشاور املاک است
که به این دسته از افراد کمک کند و آن ها را برای رسیدن به خواسته هایشان ترغیب نماید.
خریداران همیشه احساسی عمل می کنند و با منطق آن را توجیه می کنند. به طور معمول مشتریان
به دلیل مشغله های فکری روزمره این امکان را ندارد تا ملک را به درستی مورد ارزیابی قرار دهند.
این مشاور املاک است که باید تمامی جزییات را با یک استراتژی مناسب به مشتریان ارائه کند.
پس از آن باید با ارائه پیشنهاد های مختلف، به مشکلات خریداران رسیدگی کند.
با طرح پرسش های مختلف می توانید به مشتریان و مخاطبان خود کمک کنید تا ابتدا به تمامی نیاز های خود
واقف شوند و آن خواسته ها و نیاز های را به واقعیت تبدیل کنند.
اگر این کار را انجام دهید، بدون شک شما مشتری را به خریدن ملک ترغیب کرده اید.
در صورتی که شما بتوانید از نظر احساسی مشتری را درگیر فروش کنید،
یک فرصت خوب برای بستن و قطعی کردن فروش به دست خواهید آورد.
نداشتن سناریو پایانی
آخرین عامل عدم موفقیت مشاور املاک که باعث از بین بردن 80 درصد از فروش می شود،
عدم داشتن سناریو پایانی و طراحی نکردن و مشخص نکردن استراتژی نهایی برای غلبه به مشتری می باشد.
سناریو باید از پیش طراحی شده باشد. چرا که مشخص می کند یک مشاور املاک باید چه دیالوگ هایی
را از اول تا پایان فروش بگوید. هم چنین باید سناریویی را برای مرحله پایانی فروش در نظر بگیرید.
در این مرحله خریداران باید تصمیم بگیرند که ملک معرفی شده را بخرند و با نخرند.
سناریو شما می تواند تا پایان هدایت کننده مشتری برای خرید ملک باشد.
خلاصه مطلب
به طور کلی سه عامل مهم و حائز اهمیت تحت عنوان درک نادرست از نیاز های مشتری، عدم تاثیر گذاری
در خریدار و مشتری و نداشتن سناریو پایانی فروش، دلایل عدم موفقیت مشاور املاک تلقی می شوند.
تفاوتی ندارد که در حال حاضر به عنوان یک مشاور املاک حرفه یا یک مشاور املاک مبتدی فعالیت دارید،
بلکه لازم است استراتژی خود را تغییر دهید و بر اساس موارد و نکاتی که در این مطلب گفته شد،
درآمد مطلوب و مورد نظر خود را به دست آورید.
معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران
ناهید رستمی
در می گوید:
با تسکر از اطلاعات خوبتون
admin
در می گوید:
خواهش میکنم
nima
در می گوید:
مفید بود
محمد
در می گوید:
سلام روز بخیر
قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران
مهندس چرا نیومدی توی گروه
خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل
اطلاعات داشته باشیم
گروه جامعه وب مستر ها
india
در می گوید:
Very nice article, totally what I needed.