نکات مهم در مورد راه اندازی دفتر املاک (شعبه جدید)
به طور معمول راه اندازی دفتر املاک به عنوان شعبه جدید نیاز به اطلاع داشتن برخی از نکات دارد.
باید پس از دانستن این نکات، یک به یک آن ها را رعایت کنید تا در حین فعالیت در این حوزه شغلی، با مشکل مواجه نشوید.
روش های مختلفی برای توسعه کسب و کار ها وجود دارد که کارآفرینان و مدیران خبره آن ها را پیشنهاد می کنند.
در واقع راه اندازی دفتر املاک آن هم شعبه جدید، یک راه برای توسعه فیزیکی کسب و کار ها به شمار می آید که برای شغل مشاور املاک نیز می تواند بسیار مفید باشد.
استفاده از روش راه اندازی شعب جدید و یا شعبه های جدید، می تواند کمک چشم گیری به توسعه کسب و کار املاک کند.
راه اندازی دفتر املاک آن هم به عنوان شعبه جدید، می تواند در یکی از محله های دیگر و یا حتی سایر شهر ها، صورت پذیرد.
البته باید به این نکته توجه کنید که همیشه راه اندازی شعبه های جدید دفتر املاک،
نمی تواند نتیجه مثبتی را با خود به همراه داشته باشد و شما به عنوان یک مدیر دفتر املاک باید نسبت به تمامی نکات اشراف کامل داشته باشید.
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران )
توان مدیریت نیرو ها
یکی از نکات مهمی که باید برای راه اندازی دفتر املاک به عنوان شعبه جدید به آن توجه زیادی داشته باشید،
توان مدیریت آن شعبه و نیرو های جدید آن می باشد. در واقع در هر کسب و کاری باید فرد بتواند
به درستی نیرو های خود را کنترل کرده و نظارت کاملی بر عملکرد هر کدام داشته باشد.
شما می توانید در این زمینه از ابزار های آنلاین و ابزار های برنامه ریزی و گزارش گیری استفاده نمایید.
زمان مناسب راه اندازی شعبه جدید یا راه اندازی دفتر املاک
نکته دیگری که باید در مورد راه اندازی دفتر املاک یا راه اندازی شعبه جدید آژانس املاک خود بدانید، انتخاب بهترین زمان می باشد.
اولین نشانه ای که به شما می کند زمان راه اندازی یک شعبه جدید فرا رسیده است،
افزایش مهارت مدیر در مدیریت شعبه کنونی می باشد.
مهارت شما باید به میزانی برسد که حتی در صورت عدم حضور شما در دفتر املاک،
افراد زیر مجموعه و یا نیرو های شما بتوانند به بهترین شکل وظایف خود را به جا بیاورند.
در واقع این نشانه به شما می گوید که شما مدیر توانمندی هستید
و حتی در صورت عدم حضور شما در دفتر املاک، تمامی کار به نحو احسنت پیش می روند.
یکی دیگر از نشانه هایی که خبر از زمان مناسب راه اندازی دفتر املاک به عنوان یک شعبه جدید می دهد، کم شدن مشتریان می باشد.
در این صورت شما هر چه زمان اختصاص می دهید و یا تبلیغ می کنید، مشتریان زیادی برای خرید،
فروش، رهن و یا اجاره ملک به دفتر املاک شما مراجعه نمی کنند.
از این رو وقت آن رسیده است تا دفتر املاک دیگری را در محله ای دیگر افتتاح کنید.
پیدا کردن محل مناسب برای فعالیت دفتر املاک شعبه جدید
هنگامی که به این نتیجه رسیدید که به یک شعبه جدید نیاز دارید،
باید محل مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید تا از متضرر شدنتان جلوگیری شود.
به همین خاطر باید بررسی کنید که چه محلی برای داشتن یک شعبه جدید و راه اندازی دفتر املاک مناسب تر است.
ابتدا تصمیم خود را نهایی کنید که می خواهید در شهر خود یک شعبه جدید داشته باشید و یا تصمیم دارید در یک شهر دیگر، این کار را انجام دهید.
برخی از مدیران دفاتر املاک پس از به دست آوردن مهارت و تجربه در شهر خود،
به طور معمول به سراغ شهر های دیگری به خصوص در شهر های شمالی کشور می روند.
اما عده دیگر ترجیح می دهند در محله های پر رفت و آمد شهر خود یک شعبه جدید را راه اندازی کنند.
در صورتی که تصمیم دارید در شهر و یا محله جدیدی اقدام به راه اندازی دفتر املاک به عنوان یک شعبه جدید کنید،
به شما توصیه می کنیم که به دنبال محله و یا شهری باشید که رونق ساخت و ساز در آن رو به افزایش است
و به لحاظ حضور مشاوران املاک هنوز اشباع نشده است.
بهتر است آن محله و یا شهر را به خوبی بشناسید و اطلاعات خود را نسبت به امکانات محلی آن جا، کامل کنید.
به طور معمول دفاتر املاکی که به خیابان اصلی نزدیک هستند و عبور و مرور بیش تری در آن صورت می گیرد، گزینه مناسب تری به شمار می آیند.
نکات حقوقی راه اندازی یک شعبه جدید از آژانس املاک
هنگامی که بخواهید شعبه دیگری از دفتر املاک خود را هم زمان با شعبه اصلی راه اندازی نمایید،
باید هم زمان در سامانه آن را ثبت کنید و یک روند قانونی کوتاه را پشت سر بگذارید.
در صورتی که پس از تاسیس شعبه اصلی، شعبه دیگری راه اندازی شود،
باید تغییرات و ثبت و نشر آن بر اساس مقررات به اتحادیه مشاوران املاک اطلاع داده شود.
باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مراحل ثبت شعبه اصلی
باید برای شعب دیگر نیز طی شود که از پیچیدگی کمی برخوردار می باشد.
در ادامه نکاتی را در مورد راه اندازی شعبه های جدید دفتر املاک برای شما شرح داده ایم:
حداقل مشخصی از میزان سود دهی در شعبه فعلی
داشتن یک برنامه مدیریتی مشخص برای شعب تازه راه اندازی شده
بررسی توان دفتر املاک جدید برای باقی ماندن در بازار
چگونگی تامین مالی شعبه جدید دفتر املاک
انتخاب مکان جغرافیایی مناسب
انجام تبلیغات برای اطلاع رسانی درباره شعبه جدید
جمع بندی
مدیران املاک به منظور راه اندازی یک شعبه جدید از دفتر املاک، باید نکات مختلفی را مورد بررسی قرار دهند
و در مورد هر کدام اطلاعات کافی و کاملی را به دست آورند.
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد راه اندازی یک شعبه جدید از آژانش املاک بدانید این است
که حتما خودتان را محک بزنید تا متوجه شوید امکان و توان مدیریت شعبه جدید و نیرو های جدید را دارید یا نه.
نکته مهم دیگری که باید در مورد راه اندازی شعبه جدید بدانید این است که بهترین زمان را انتخاب کنید.
نشانه های مختلفی برای انتخاب بهترین زمان وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم به افزایش مهارت مدیر در مدیریت شعبه کنونی و کم شدن مشتری اشاره کنیم.
هر زمان که به این نتیجه رسیدید وقت افتتاح یک شعبه جدید فرا رسیده است،
حتما محل مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. شما باید به خوبی بررسی کنید که چه محلی برای یک شعبه جدید مناسب تر است.
توجه داشته باشید که برای راه اندازی یک شعبه جدید و هم زمان با شعبه اصلی،
باید در سامانه آن را ثبت نمایید و روند قانونی کوتاهی را پشت سر بگذارید.
در صورتی که پس از تاسیس شعبه اصلی، شعبه دیگری راه اندازی شود،
باید تغییرات و ثبت و نشر آن بر طبق مقررات به اتحادیه مشاوران املاک گزارش داده شود.