آیا خریدار خانه واجد شرایط است؟
پیدا کردن یک خریدار خانه واجد شرایط، گاهی اوقات شبیه به پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه می باشد.
دفاتر املاک ساعات زیادی را، بدون این که دستمزدی در قبال آن دریافت کنند،
به امید این که خریدار خانه واجد شرایط است، مشاوره های رایگان ارائه می دهد.
کار با مشتریانی که خریدار خانه واجد شرایط محسوب می شوند و توانایی مالی کافی را نیز دارند،
برای رشد تجارت یک مشاور املاک حیاتی می باشد.
هر چه سریع تر بتوانید این خریداران را شناسایی کنید، قطعا به موفقیت بیش تر و بهتری دست پیدا می کنید.
لازم است به عنوان یک مشاور املاک ریزه کاری ها و اصطلاحا فوت کوزه گری در فروش خانه را بدانید،
تا بتوانید علاوه بر افزایش درآمد خود، موفق تر و حرفه ای تر در این شغل ظاهر شوید و ورژن مطلوبی از خود را ارائه دهید.
سوالاتی که در این مطلب درج شده اند، سوالاتی هستند که با پرسیدن آن ها از خریداران خانه می توانید
به راحتی خریدار خانه واجد شرایط را شناسایی کنید و بدون فوت وقت از او یک مشتری بسازید و سریعا به درآمدی که نیاز دارید برسید.
با ما همراه باشید.
آقای غنی زاده – آقای دانش
کانال اپارات املاک ایران زمین ( معرفی و بررسی پروژه های معتبر منطقه ۲۲ تهران )
آیا خریدار خانه واجد شرایط شما با مشاور دیگری هم کار می کند؟
برای این که بتوانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید،
بهتر است این سوال را در ابتدا بازدید از فایل ها و خانه های موجود و آماده به فروش، بپرسید.
قطعا پاسخ به این سوال از سوی مشتری به شما کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی بهتری برای وقت خود داشته باشید.
در صورتی که فقط با شما کار می کند، بهتر است زمان بیش تری را برای پیدا کردن فایل و خانه مورد نیاز او صرف نمایید.
در غیر این صورت نباید وقت خود را آن هم بدون هیچ گونه دستمزدی،
صرف پیدا کردن فایل ها و خانه های مختلف برای این دسته افراد کنید.
محدوده قیمت مشخص شده از سوی خریدار
این که شما در ابتدا مسیر معرفی خانه به مشتری خود بدانید مشتری
تا چه مقدار می خواهد برای خرید خانه هزینه کند، مشخص کننده خریدار خانه واجد شرایط می باشد.
شما باید بپرسید که آیا واجد شرایط وام هستند یا پل نقد در دست دارند.
در این صورت قطعا می توانید جدیت او را در خرید خانه محک بزنید.
در غیر این صورت، همه راه ها به وام دهندگان و وام موردس نظر شما ختم می شود.
در صورتی که مشتریان شما از گرفتن تاییدیه وام، پیش از شروع بازدید از خانه ها امتناع می ورزند،
این امکان وجود دارد که بخواهید در مورد قبول آن ها به عنوان یک مشتری تجدید نظر کنید.
چارچوب زمانی شما چیست؟
این که چند وقت است مشتری به دنبال پیدا کردن خانه است و چه زمانی می خواهد نقل مکان کند،
جزو سوالاتی هستند که مشخص می کند خریدار خانه واجد شرایط هست یا نه!
آن دسته از خریداران مسکن که به تازگی جست و جوی خود را آغاز کرده اند، به احتمال زیاد به تعهد طولانی تر شما،
نسبت به افرادی که از چند ماه پیش به دنبال خانه گشته اند، نیاز دارند.
به همین دلیل مواظب خریداران مخوفی باشید که سال ها بدون قصد واقعی به منظور جا به جایی،
در حال گشت و گذار هستند. در صورتی که مشتریان شما فاقد زمان بندی و یا فوریت هستند،
برای یک پروسه طولانی مدت خود را آماده کنید.
چرا خریدار خانه واجد شرایط به دنبال خانه جدیدی است؟
شما به عنوان یک مشاور املاک باید بدانید که انگیزه خریدار خانه واجد شرایط برای جا به جایی چیست؟
یک نیاز مبرم، مانند فراهم کردن فضای مناسب برای یک خانواده در حال رشد،
کوتاه کردن زمان رفت و آمد روزانه و یا کوچک کرد خانه برای روز های بازنشستگی،
اطلاع داشتن از انگیزه های گفته شده، می تواند کمک چشمگیری به سرعت بخشیدن در زمان خرید خانه کند.
اهداف خریدار خانه واجد شرایط چیست؟
خانه رویایی مشتریان شما چیست و از همه مهم تر، آیا می توانید آن را به واقعیت تبدیل کنید؟
بی شک شما نمی خواهید با خریدارانی کار کنید که خود را در یک خانه چهار خوابه با منظره رو به دریا تصور می کنند.
در حالی که به سختی می توانند یک آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر تهیه کنند!
اطلاع داشتن از اهداف خریداران و مشتریانی که دارید، بینش بهتری از انتظارات آن ها به شما خواهد داد.
در صورتی که انتظارات غیر واقعی دارند، خود را از دردسر جات دهید و آن ها را به حال خود واگذار کنید.
بزرگ ترین چالش های خریداران خانه چیست؟
برخی از نقاط ضعف و مشکلاتی که خریداران در فرآیند جست و جوی خانه
و همین طور در ارتباط با مشاورین دفاتر املاک با آن رو به رو هستند را به خوبی شناسایی کنید.
دغدغه ها و نا امیدی های آن ها می تواند چیز های زیادی در مورد این که چه کسی مشتری واقعی خواهد بود به شما بگوید.
موانعی که خریداران با آن مواجه هستند را به خوبی شناسایی کنید و یک به یک آن ها را ارزیابی نمایید.
در صورتی که در آینده این مشکلات بروز کند چه راهکار های برای جلوگیری
و یا پیشی گرفتن از آن ها ارائه خواهید داد و چگونه و از چه روشی تصمیم دارید تا به مشتریان خود کمک کنید؟
بدیهی است که شما هرگز نمی خواهید با طرح مجموعه سوالات زیاد،
مانند یک بازجوی روباتیک، مشتری های بالقوه تجارت خود را از دست بدهید.
به شما توصیه می کنیم که این موضوعات را به صورت کاملا طبیعی و راحت در مکالمه های اولیه با خریداران خانه مطرح کنید.
در ابتدای کار به خریداران فرصت دهید تا صحبت کنند و نیاز ها و خواسته های خود را به طور کامل مطرح نمایند.
این به شما کمک خواهد کرد تا نظر خود را در مورد این که آیا آن ها مشتری های مناسبی هستند
و می توان حساب خریدار خانه واجد شرایط بر روی آن ها باز نمود یا نه را مشخص کنید
و در نهایت تصمیم گیری کنید که در دراز مدت می توان گزینه مناسبی را برای خرید معرفی نمود یا نه!